דירות חדשות באזור אזור הצפון - נוב

מושב נוב הינו מושב דתי השוכן בדרומה של רמת הגולן. היישוב משתייך לאיגוד המושבים של תנועת הפועל המזרחי והוא קרוי על שמו של כפר באזור זה מתקופת המשנה. המושב נמצא בגובה של כ-390 מ' מעל פני הים והוא מרוחק כ-15 ק"מ מהכנרת. נוב החל את דרכו כאשר קבוצה אידיאליסטית של צעירים דתיים גמרה אומר להקים בגולן מושב עובדים ברוח הציונות הדתית. בזמן שישוב הקבע היה בתהליכי בנייה, בני הקבוצה התגוררו במושב הסמוך – רמת מגשימים.
עם פרוץ מלחמת יום הכיפורים, הגברים בקבוצה גויסו למלחמה ואילו הנשים והילדים הועברו למקום מבטחים. בתום המלחמה, הקבוצה התארגנה מחדש ובחנוכה תשל"ד הסתיימה בנייתם של המבנים הראשונים. אט אט, המושב קרם עור וגידים והצטרפו אליו משפחות נוספות.
כיום, חיות בנוב כ-135 משפחות. המושב נמצא באזור טבעי ובו נוף מרשים ומרתק. בסמוך למושב משתרעת שמורת טבע אירוס הביצות נוב. מדובר בשמורה בגודל של כ-780 דונמים אשר מהווה למעשה את אחד השרידים האחרונים הקיימים כיום בדרום הגולן של צמחיית ביצות. שמורת אירוס הביצות נוב נחשבת לגן עדן עבור חובבי בוטניקה למיניהם. המקום התברך במגוון עצום של צמחים, אשר חלקם נחשבים נדירים ומוגנים.
הקהילה במושב נוב הינה קהילה דתית-לאומית המורכבת מפסיפס מרתק של וותיקים, עולים חדשים, בני דור המייסדים ומשפחות שהצטרפו לאורך השנים. חרף השינויים אשר עברו בשנים האחרונות על הקיבוצים והמושבים בישראל, במושב נוב מקפידים עד היום על אורח חיים כפרי ומיוחד, המחבר בין תורה ועבודה.

תוכניות דירה

zoom

מועצה אזורית גולן

ישובי הגולן נמצאים בעיצומה של צמיחה דמוגרפית וקליטה. אתם מוזמנים להתרשם מהישובים השונים ואפשרויות הקליטה המגוונות הקיימות בהם.

קרא עוד סגור